FAQ SGS
Beställning
Hur beställer jag?
Vem kan beställa?
För att ta del av flyttstädningserbjudandet behöver du vara boende hos SGS.
När ska jag lägga min beställning?
För att undvika extra kostnader och för att vi ska kunna garantera dig en flyttstädning behöver du lägga ordern senast två veckor innan kontraktsslut.
Har ett rum på 19kvm, kan jag beställa er tjänst?
Självklart, priset beräknas efter kvadratmeter. Se prisförfrågan här: Flyttstäd - vitalservice.se
Jag bor i ett rum med delat kök, städar ni i köket också?
Ja om detta är angivet i beställningen. Vi städar då din del av det gemensamma köket.
Vad innebär städgarantin?
Vital garanterar att städningen är i godkänt skick för nästkommande hyresgäst, enligt SGSs standard.
Nycklar
Var lämnar jag mina nycklar?
Du är välkommen att lämna ett set av dina nycklar i vårt nyckelinlämningsinkast på Datavägen 14 B, 466 42 Göteborg. Inkastet är placerat på dörren in till vårat kontor och öppet dygnet runt, förutom på helger och nätter då behöver du en kod in till kontorshotellet som vi kommer att ge dig vid förfrågan. Vänligen märk dina nycklar med namn och adress.
När ska jag lämna mina nycklar?
Senast dagen innan flyttstädningsspannet enligt beställning.
Vad händer efter jag lämnat nycklarna?
Nycklarna lämnas till ansvarig gruppledare som tilldelar och planerar uppdraget. Vital överlämnar sedan nycklarna till SGS efter utfört och besiktat arbete.
Förberedelser
Behöver jag göra något före jag lämnar nycklarna?
Ja, för att vi ska kunna göra en flyttstädning behöver du ha gjort följande:
- Stängt av kyl/frys
- Frostat av frysen
- Tömt bostaden på möbler
- Säkerhetsställt att det finns el och vatten i bostaden under tiden för flyttstädningen
- Stängt av kyl/frys
- Frostat av frysen
- Tömt bostaden på möbler
- Säkerhetsställt att det finns el och vatten i bostaden under tiden för flyttstädningen
Behöver jag göra något efter jag lämnat nycklarna?
Ja, resterande nycklar till din bostad lämnas till SGS Studentbostäder på Kaserntorget 11. Deras nyckelinkast är öppet samtliga dagar mellan 07:00 – 19:00. Vänligen märk dina nycklar med namn, adress och ”Vital”.
Utförande
Kan ni möta upp mig vid lägenheten?
Vi har ingen möjlighet att möta upp våra kunder vid bostäderna. Nycklarna behöver lämnas till oss innan städningen.
Kan SGS göra den tekniska besiktningen när städning pågår?
Ja, det är inga problem!
Nästa hyresgäst ska ta över möbler, hur gör jag?
Märk upp möblerna som ska övertas av nästa hyresgäst och informera oss om detta i din beställning.
RUT-avdrag/Betalning
Hur betalar jag?
Du får en faktura mejlad till mejladressen du angav i din beställning. Det går inte att betala kontakt eller med kort.
Vad gäller kring RUT-avdraget och kan jag nyttja det utan svenskt personnummer?
Här kan du läsa allt om RUT-avdraget: Så fungerar rutavdraget | Skatteverket. Det går inte att nyttja avdraget utan svenskt personnummer.
Kontakt
Jag har fler frågor, vart vänder jag mig?
För frågor om befintliga ordar finns vi här för dig på order@vitalservice.se alternativt på vårt telefonnummer 0729-718554 onsdag-fredag klockan 9:00 – 15:00.
För övriga frågor kring SGS flyttstädningserbjudande: Telefonnummer: 031-762 44 22 eller order@vitalservice.se
För övriga frågor kring SGS flyttstädningserbjudande: Telefonnummer: 031-762 44 22 eller order@vitalservice.se