FAQ SGS

Vart ska jag lämna in mina nycklar?

På vårt kontor beläget på Vital Service, Dataväagen 14B, 436 42 Askim

När ska jag lämna mina nycklar?

Senast en dag innan första dagen i flyttstädsspannet som angivits vid beställningen.

Får jag bo kvar i bostaden efter flyttstädningen har skett?

Nej

Vad innebär garantin?

Vital garanterar att städningen är i godkänt skick för nästkommande hyresgäst, enligt SGSs standard.

När/hur får jag lättast tag på er?

Via våran mejl order@vitalservice.se

Hur beställer jag?

Via hemsidan, www.vitalservice.se/flyttstad

Finns det ett sista datum för beställning?

Senast två veckor innan månadsskiftet måste beställningen vara lagd för att undvika extra kostnader.

Behöver jag förbereda något innan jag lämnar nycklarna?

Stänga av kyl/frys, frosta av frysen. Tömma lägenheten på personliga möbler och tillhörigheter

Måste jag göra något efter jag lämnat nycklarna?

Nej

Vad händer efter jag lämnat nycklarna?

Nycklarna lämnas till ansvarig gruppledare som tilldelar och planerar uppdraget. Vital överlämnar sedan nycklarna till SGS efter utfört och besiktat arbete.

Har ett rum på 19kvm, kan jag beställa er tjänst?

Via hemsidan, www.vitalservice.se/flyttstad

Jag bor i ett rum med delat kök, städar ni i köket också?

Ja det gör vi, Informationen behöver lämnas i beställningen genom att klicka i att man har delat kök.

Om jag inte har svenskt personnummer, kan jag få RUT då?

Nej

Får jag en bekräftelse när den är klar?

Nej

Kan ni möta upp mig vid lägenheten?

Nej

Lämnar ni åter nyckeln?

Ja till SGS vid månadsskiftet

Får jag rabatten via SGS?

Ni tar del av det rabatterade priset som SGS har förhandlat fram för de studenter som bor hos SGS.

Kan bovärden göra den tekniska besiktningen medan ni städar?

Ja

Kan jag ha saker kvar som ska tas över från nästa hyresgäst?

Ja, märk dessa tydligt och skriv även i beställningen vad som finns kvar så det är tydligt så inget slängs i onödan.

Kan jag betala kontant?

Nej

Om något är fel eller är ett hinder för att utföra min beställning, hur vet jag det?

Vi kontaktar dig som hyresgäst om något skulle vara fel.

Kan min mamma/pappa stå på beställningen?

Nej

Vad är RUT?

Skatteavdrag för hushållsnäratjänster. Läs mer på www.skatteverket.se

Varför kan jag inte ringa er varje dag?

Administrationen för uppdragen ska hållas i så liten skala som möjligt för att vidhålla ett lågt pris för studenterna. Mycket av informationen finns att hämta på vår hemsida för egen läsning.

Genomför ni städningar på helger/helgdagar?

Nej

Hur många dagar behöver spannet vara för att det ska bli en smitig städning för er?

Minst 3 dagar men helst 1 vecka.

Vilka dagar och tider kan jag ringa er?

Onsdag - Fredag 09:00-15:00